2016. február 25., csütörtök

The woman who stole my life

Ezt a könyvet a német nyelvvizsgám előtt vettem meg, mert valami könnyed szórakozásra vágytam, mondjuk ki tudja, minek veszek angol nyelvű könyvet a német nyelvvizsgám előtt (jó, Berlinben nem lehet magyar nyelvű könyveket venni),  habár nem tudtam befejezni előtte.

A főhős Stella Sweeney, a Dublinban élő kozmetikus családanya, akiről fülszöveg roppant fontosnak tartja kiemelni, hogy autóbalesetbe keveredik egy csillogó autót vezető sármos férfival, ami mindenféle eseményeket indít el a hölgy életében. A könyv lényege szerintem egyáltalán nem ez, de azért a sármos férfi nélkül gondolom nincs női irodalom?!

 Stella Sweeney-ről és családjáról egész sok mindent megtudunk a mű elején, mint hogy korán házasodott meg, van két gyereke, a férje, a meg  nem értett művész, aki végülis fürdőszoba dizájner lett, a nővér, aki mániákusan vezeti a kozmetikájukat, és a szülők, akik... hát mit tudom én. Igazából a többi szereplőt nem ismerheti meg az olvasó igazán jól, csak történnek a dolgok, az emberek meghíznak, lefogynak, szerelmesek lesznek, aztán elválnak, de olyan érzésem van, hogy nem tudom igazán, kik ők, és mit akarnak.

A könyv három részre van osztva, "én", "ő" (her) és "ő" (vagyis him), az első rész a jelen, és a múlt között ugrál. Ebből megtudjuk, hogy Stella hónapokig kórházban feküdt, egy betegség miatt, amitől gyakorlatilag teljesen lebénult, kivéve a szemét, így pislogással tud kommunikálni a családjával, és a neurológusával. Az orvosa hatalmas segítség számára, és gyakorlatilag az egyetlen személy, akivel rendesen, gyorsan tud kommunikálni. Ez egy elég egyedi és érdekes élethelyzet, de mégis az a baj, hogy az első 150 oldalon nem annyira történik semmi. A jelent eseményeit csak a könyv második felében értem meg teljesen, hogy hogy is van ez, hova lett a férj, a szexi sármos férfi, a nagyobbik lány miért lakik New Yorkban, és egyáltalán mi történt ott? Hogy is volt ez a dolog a könyvírással?

Elmaradhatatlan a szerelmi szál, de csak közepesen jól sikerült, többek közt, mert csak a nő szemszögéből ismeri meg a történetet az olvasó. Roppant innovatív és bátor lépés viszont, hogy vannak szexjelenetek! Valami romantikus regényben! Szex! Mindenki lapozzon a 286. oldalra. Jó, jó, csak vicceltem. Vagy az is lehet, hogy nem. Az a helyzet, hogy nekem ez nem elég, hogy a szereplő arról beszél, hogy jó sokat szexeltünk a tengerparti villácskában (a férfi gazdag, nyilván), és nem tudok nélküled élni. Jó, az egész románcot a férfi grandiózus tette indítja el, és hogy aztán minden nap odaállít ebédidőben a munkahelyére, de hát és akkor?

Én nem vagyok elvált nő, családanya sem, de egy kicsit elgondolkodtam ezen a dolgon, hogy milyen lehet 38 évesen újra szerelmbe esni 2 gyerekkel az ember nyakán, hát, inkább főhősnek való, mint nekem. És gondolom az is jó hír, hogy 30 éves kor után nem áll meg az élet, és lehet, hogy még a koporsómat sem kell majd megvennem? Csupa remek hír!
Ez a könyv tehát humoros, könnyed, szórakoztató, az utolsó egyharmada tényleg jól sikerült, még egy kis meglepetés is van, komplex, összetett gondolatokat ne várjunk, de egy 8 órás repülő/vonatútra pont kiváló.

3,5/5 csillag



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése